Η διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης αποτελεί ουσιαστικό και αναπόσπαστο μέρος της όλης εκπαίδευσης ενός συμβούλου. Μέσα από αυτή τη διαδικασία δίνεται η ευκαιρία στους/στις φοιτητές/τριες να βελτιώσουν την αυτογνωσία τους και να συνειδητοποιήσουν τόσο τα δυνατά και θετικά στοιχεία της προσωπικότητάς τους όσο κυρίως τις αδυναμίες και τα ευαίσθητα και ευάλωτα σημεία τους. Αυτή η συνειδητοποίηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για βελτίωση και προσωπική ανάπτυξη και κάνει τον σύμβουλο πιο ουσιαστικό και πιο αποτελεσματικό στην προσέγγιση των άλλων. Στα πλαίσια της διαδικασίας προσωπικής ανάπτυξης οι φοιτητές/τριες υποχρεούνται:
α) Να συμμετάσχουν σε 40 ώρες (ένα περίπου έτος: 1 ώρα/εβδομάδα) ατομικής συμβουλευτικής και διερεύνησης, προκειμένου να επεξεργαστούν προσωπικά τους ζητήματα, αλλά και για να έχουν την εμπειρία μιας βοηθητικής – συμβουλευτικής σχέσης από την οπτική του συμβουλευόμενου. Η ατομική συμβουλευτική γίνεται, αν είναι δυνατόν, στον τόπο διαμονής του φοιτητή ή στην κοντινότερη πόλη, όπου υπάρχει κατάλληλος σύμβουλος, συνεργάτης του ΠΜΣ, που έχει επιλεγεί με βάση συγκεκριμένα επιστημονικά – επαγγελματικά κριτήρια. Με την έναρξη του Α΄ εξαμήνου ανακοινώνονται στους φοιτητές οι σύμβουλοι στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν. Η προσωπική ανάπτυξη γίνεται συνεχόμενα στη βάση της μιας συνεδρίας την εβδομάδα, μετά από συνεννόηση του φοιτητή με το σύμβουλο στον οποίο έχει απευθυνθεί και χρειάζεται να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του τρίτου εξαμήνου.
β) Να συμμετάσχουν σε 60 ώρες (ένα περίπου έτος: 1,5 ώρα/εβδομάδα) ομαδικής συμβουλευτικής με στόχο την κατανόηση και ευαισθητοποίηση στη δυναμική της ομάδας, αλλά και τη συνειδητοποίηση της ουσιαστικής βοήθειας και στήριξης που μπορεί να προσφέρει η ομάδα στην επεξεργασία και επίλυση προσωπικών θεμάτων. Η έναρξη της ομαδικής συμβουλευτικής γίνεται μετά την ολοκλήρωση της ατομικής, στο τρίτο εξάμηνο, με συχνότητα μιας συνεδρίας την εβδομάδα, διάρκειας 90 – 120 λεπτών. Λαμβάνει χώρα στο Πανεπιστήμιο και αν είναι εφικτό, στην κοντινότερη πόλη σε σχέση με τον τόπο διαμονής των φοιτητών, εφόσον η συγκεκριμένη πόλη εξυπηρετεί έναν σημαντικό αριθμό φοιτητών του ΠΜΣ. Οι φοιτητές/τριες χωρίζονται σε τρεις ομάδες και η κάθε ομάδα έχει το δικό της συντονιστή-σύμβουλο.