Για την απόκτηση του ΜΔΕ, όπως περιγράφηκε παραπάνω, απαιτείται η παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση σε 15 μεταπτυχιακά μαθήματα, 12 θεωρητικού και 3 εργαστηριακού περιεχομένου. Σε κάθε μεταπτυχιακό μάθημα αντιστοιχούν τουλάχιστον 30 ώρες διδασκαλίας. Η διδασκαλία και οι εξετάσεις στο ΠΜΣ γίνονται στην ελληνική γλώσσα, ενώ η βιβλιογραφία και το διδακτικό υλικό καλύπτει ελληνικές και διεθνείς πηγές.
Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο του ΠΜΣ προσφέρεται σειρά εντατικών εξειδικευμένων “Σεμιναρίων Συμβουλευτικής” από Έλληνες ή αλλοδαπούς επιστήμονες και ερευνητές σε ειδικά θέματα και συγκεκριμένους πληθυσμούς που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον από συμβουλευτική άποψη. Τα σεμινάρια αυτά έχουν κατά κύριο λόγο εφαρμοσμένο-εργαστηριακό χαρακτήρα, είναι υποχρεωτικής παρακολούθησης και οι φοιτητές αξιολογούντα.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων και των σεμιναρίων είναι υποχρεωτική. Το ανώτερο όριο των επιτρεπόμενων απουσιών ορίζεται στο 15% των ωρών διδασκαλίας του κάθε μαθήματος/σεμιναρίου και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από τεκμηριωμένη αιτιολόγηση (ιατρικές γνωματεύσεις, βεβαιώσεις, δικαιολογητικά…) και απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, μπορεί να υπερβεί αυτό το ποσοστό. Περισσότερες απουσίες έχουν ως συνέπεια ο φοιτητής να μη γίνεται δεκτός στις εξετάσεις του μαθήματος/σεμιναρίου, οπότε θα πρέπει να το παρακολουθήσει εξαρχής. Ειδικές περιπτώσεις υπέρβασης ορίου απουσιών εξετάζονται από τη Συνέλευσης του Τμήματος.
Η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση των μαθημάτων/σεμιναρίων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των υπευθύνων διδασκόντων και αποτελεί παράγωγο της αντικειμενικής εκτίμησης της απόδοσης του φοιτητή στο κάθε μάθημα. Ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος προκύπτει από το σύνολο των επιδόσεων του φοιτητή σε συγκεκριμένους τομείς (π.χ. εργασίες, εξετάσεις) σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχει ο κάθε διδάσκων στην αρχή του εξαμήνου. Ο ελάχιστος αποδεκτός βαθμός μαθήματος είναι το 5 σε 10-βάθμια κλίμακα.
Σε περίπτωση που ένας φοιτητής ή φοιτήτρια αποτύχει σε ένα μάθημα μπορεί να επανεξετασθεί στο μάθημα αυτό στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Σε περίπτωση αποτυχίας στην επανεξέταση το θέμα παραπέμπεται στη ΣΕ, η οποία εισηγείται στη Συνέλευσης του Τμήματος είτε την οριστική διαγραφή του φοιτητή ή της φοιτήτριας από το ΠΜΣ είτε την παρακολούθηση του ίδιου ή άλλου μαθήματος. Σε περίπτωση που η Συνέλευσης του Τμήματος αποφασίσει την παρακολούθηση του ίδιου ή άλλου μαθήματος και υπάρξει μια δεύτερη αποτυχία στο μάθημα αυτό, τότε ο φοιτητής ή η φοιτήτρια διαγράφεται από το ΠΜΣ, μετά από απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος.
Περιγράμματα μαθημάτων και σεμιναρίων
Μαθήματα
- Θεωρίες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Ι (Θ-Υ)
- Θεωρίες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας ΙΙ – Αρχές Δεοντολογίας (Θ-Υ)
- Συμβουλευτική Εκπαιδευτικών σε Θέματα Διαχείρισης Συμπεριφορικών και Συναισθηματικών Δυσκολιών Μαθητών (Θ-Υ)
- Πολιτισμική και Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική (Θ-Υ)
- Συμβουλευτική Ψυχολογία στον χώρο της Υγείας και των Ατόμων με Δυσλειτουργίες (Θ-Υ)
- Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Σχολείο – Ο Συμβουλευτικός Ρόλος του Εκπαιδευτικού (Θ-Υ)
- Συμβουλευτική Ομάδων (Θ-Υ)
- Συμβουλευτική Ψυχολογία Παιδιών και Γονέων Παιδιών με ή χωρίς Ειδικές Ανάγκες (Θ-Υ)
- Επαγγελματική Συμβουλευτική – Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Θ-Υ)
- Ψυχολογική Συμβουλευτική σε Άτομα με Αναπηρία (Θ-Υ)
- Ποσοτικές και Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας – Ι (Θ-Υ)
- Ποσοτικές και Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας – ΙΙ (Θ-Υ)
- Εργαστήριο Κλινικής Ψυχολογίας Ι: Τεχνικές Συμβουλευτικής Παρέμβασης (Ε-Υ)
- Εργαστήριο Κλινικής Ψυχολογίας ΙΙ: Τεχνικές Συμβουλευτικής Παρέμβασης (Ε-Υ)
- Εργαστήριο Κλινικής Ψυχολογίας ΙΙΙ: Τεχνικές Συμβουλευτικής Παρέμβασης (Ε-Υ)
Σεμινάρια
Τα σεμινάρια, που προσφέρονται σε κάθε διετή κύκλο λειτουργίας του ΠΜΣ παραμένουν σταθερά, αν και μπορεί να διαφοροποιούνται μερικώς.
Σεμινάρια που προσφέρθηκαν την περίοδο 2009-2011
- Τεχνικές Διαχείρισης του Στρες – Χαλάρωση – Βιοανάδραση (36 ώρες)
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση (12 ώρες)
- Αφηγηματική Συμβουλευτική σε Παιδιά και Εφήβους (24 ώρες)
- Διεκδικητική Συμπεριφορά (12 ώρες)
- Συμβουλευτική Συμβούλων και Εκπαιδευτικών για την Ένταξη των Μαθητών/ριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (24 ώρες)
- Ποιοτική Μέθοδος Έρευνας (36 ώρες)
- Εργαλεία και Μέθοδοι Παρέμβασης της Τραυματοθεραπείας (48 ώρες)
- Ψυχοκοινωνική Παρέμβαση στην Κοινότητα και το Σχολείο μετά από Τραυματικά και Καταστροφικά Γεγονότα (12 ώρες)
- Ψυχοπαθολογία (36 ώρες)
- Διαχείριση Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη (12 ώρες)
- Σύγχρονες Τεχνικές Νευροψυχολογικής Αξιολόγησης και Αποκατάστασης σε Παιδιά και Εφήβους με Μαθησιακές Δυσκολίες και Ψυχοπαθολογία (12 ώρες)
- Συστημική Προσέγγιση και Οικογενειακή Θεραπεία (43 ώρες)
- Εργαστήριο Συστημικής Προσέγγισης – Διερευνώντας ‘Προβλήματα’: α) Η Μεθοδολογία του Κυκλικού Ερωτηματολόγιου και β) Η Μεθοδολογία του Ερωτηματολογίου Αντανάκλασης (20 ώρες)
- Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Συμβουλευτική: Αρχές και Τεχνικές (36 ώρες)
- Ψυχοδυναμική-Ψυχαναλυτική Προσέγγιση: Διήμερο Μαραθώνιο Βιωματικής Εμπειρίας στην Ομαδική Ανάλυση (18 ώρες)
- Ψυχοδυναμική-Ψυχαναλυτική Προσέγγιση:α) Εισαγωγικό Σεμινάριο στην Ομαδική Ανάλυση και β) Ομαδική Ψυχοθεραπεία & Ψυχαναλυτική Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους (24 ώρες)
Σεμινάρια που προσφέρθηκαν την περίοδο 2011-2013
- Ψυχοπαθολογία (36 ώρες)
- Αρχές Ψυχομετρίας και Ψυχομετρική Αξιολόγηση στη Συμβουλευτική Διαδικασία (36 ώρες)
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση (20 ώρες)
- Συμβουλευτική Προσέγγιση των Προβλημάτων Εκφοβισμού / Θυματοποίησης (15 ώρες)
- Διήμερο Μαραθώνιο Βιωματικής Εμπειρίας στην Ομαδική Ανάλυση (Ψυχοδυναμική-Ψυχαναλυτική Προσέγγιση) (15 ώρες)
- Εισαγωγή στην Ομαδική Ανάλυση και Ομαδική Ψυχοθεραπεία (Ψυχοδυναμική-Ψυχαναλυτική Προσέγγιση) (10 ώρες)
- Ψυχαναλυτική Συμβουλευτική/ Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους (15 ώρες)
- Στήριξη Παιδιού & Ενήλικα στην Αρρώστια και το Θάνατο (15 ώρες)
- Διαχείριση Πένθους & Τραυματικών Γεγονότων στο Σχολικό Περιβάλλον (15 ώρες)
- Συμβουλευτική Συμβούλων και Εκπαιδευτικών για την Ένταξη των Μαθητών/τριων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (15 ώρες)
- Εργαστήριο Εισαγωγής και Εφαρμογών στο Στατιστικό Πρόγραμμα SPSS (30 ώρες)
- Γνωστική-Συμπεριφορική Συμβουλευτική: Αρχές και Τεχνικές (30 ώρες)
- Συμβουλευτική Ζευγαριού και Συμβουλευτική σε θέματα Διατροφικών Διαταραχών (Γνωστική-Συμπεριφορική Προσέγγιση) (10 ώρες)
- Αναπτυξιακές Διαταραχές: Από τη Γνώση στη Συμβουλευτική Παρέμβαση (15 ώρες)
- Δραματοθεραπεία: Αρχές και Τεχνικές (20 ώρες)
- Εργαλεία και Μέθοδοι Παρέμβασης της Τραυματοθεραπείας (43 ώρες)
- Η Υπαρξιακή Θεωρία και η Χρήση της στη Συμβουλευτική & την Ψυχοθεραπεία (65 ώρες)
- Συστημική Προσέγγιση Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας (42 ώρες)
- Διερευνώντας ‘Προβλήματα’ με βάση τη Συστημική Οπτική: Η Μεθοδολογία του Κυκλικού Ερωτηματολογίου και του Ερωτηματολογίου Αντανάκλασης (21 ώρες)
- Εισαγωγή και βασικές πρακτικές της Αφηγηματικής Συμβουλευτικής/ Ψυχοθεραπείας και Κοινοτικής Πρακτικής (38 ώρες)
- Συμβουλευτική και Ομοιοπαθητική (40 ώρες)
Σεμινάρια που προσφέρθηκαν την περίοδο 2015-2017
- Ψυχοπαθολογία Ι & ΙΙ (42 ώρες)
- Αρχές Ψυχομετρίας και Ψυχομετρική Αξιολόγηση στη Συμβουλευτική Διαδικασία (36 ώρες)
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση (14 ώρες)
- Συμβουλευτική Προσέγγιση των Προβλημάτων Εκφοβισμού / Θυματοποίησης (8 ώρες)
- Βασικές Αρχές Ψυχαναλυτικής Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας-Ψυχαναλυτική Συμβουλευτική/ Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους (30 ώρες)
- Γνωστική-Συμπεριφορική Συμβουλευτική: Αρχές & Τεχνικές (30 ώρες)
- Στήριξη Παιδιού & Ενήλικα στην Αρρώστια και το Θάνατο (15 ώρες)
- Διαχείριση Πένθους & Τραυματικών Γεγονότων στο Σχολικό Περιβάλλον (15 ώρες)
- Εργαστήριο Εισαγωγής και Εφαρμογών στο Στατιστικό Πρόγραμμα SPSS (30 ώρες)
- Συμβουλευτική Ζευγαριού (8 ώρες)
- Αναπτυξιακές Διαταραχές: Από τη Γνώση στη Συμβουλευτική Παρέμβαση (6 ώρες)
- Νοητική Καθυστέρηση / Αναπηρία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις & Εφαρμογές (6 ώρες)
- Συμβουλευτική στην Τοξικοεξάρτηση (14 ώρες)
- Εργαλεία και Μέθοδοι Παρέμβασης της Τραυματοθεραπείας (30 ώρες)
- Σωματική Ψυχοθεραπεία (20 ώρες)
- Η Υπαρξιακή Θεωρία και η Χρήση της στη Συμβουλευτική & την Ψυχοθεραπεία (41 ώρες)
- Συστημική Προσέγγιση Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας (41 ώρες)
- Διαταραχές Επικοινωνίας: Μέθοδοι Αξιολόγησης και Παρέμβασης (6 ώρες)
- Τεχνικές Συμβουλευτικής (6 ώρες)
- Εισαγωγή και βασικές πρακτικές της Αφηγηματικής Συμβουλευτικής/ Ψυχοθεραπείας και Κοινοτικής Πρακτικής (20 ώρες)
- Συνθετική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία Ι, ΙΙ, ΙΙΙ & IV (80 ώρες)
Σεμινάρια που προσφέρθηκαν την περίοδο 2017-2019
- Ψυχοπαθολογία (36 ώρες)
- Αρχές Ψυχομετρίας και Ψυχομετρική Αξιολόγηση στη Συμβουλευτική Διαδικασία (30 ώρες)
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση (12 ώρες)
- Βασικές Αρχές Ψυχαναλυτικής Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας-Ψυχαναλυτική Συμβουλευτική/ Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους (28 ώρες)
- Γνωστική-Συμπεριφορική Συμβουλευτική: Αρχές & Τεχνικές (28 ώρες)
- Στήριξη Παιδιού & Ενήλικα στην Αρρώστια και το Θάνατο – Διαχείριση Πένθους & Τραυματικών Γεγονότων στο Σχολικό Περιβάλλον (28 ώρες)
- Εργαστήριο Εισαγωγής και Εφαρμογών στο Στατιστικό Πρόγραμμα SPSS (20 ώρες)
- Understanding & Working with Hearing voices (8 ώρες)
- Αναπτυξιακές Διαταραχές: Από τη Γνώση στη Συμβουλευτική Παρέμβαση (12 ώρες)
- Νοητική Καθυστέρηση / Αναπηρία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις & Εφαρμογές (6 ώρες)
- Συμβουλευτική στην Τοξικοεξάρτηση (14 ώρες)
- Εργαλεία και Μέθοδοι Παρέμβασης της Τραυματοθεραπείας (14 ώρες)
- Σωματική Ψυχοθεραπεία (20 ώρες)
- Η Υπαρξιακή Θεωρία και η Χρήση της στη Συμβουλευτική & την Ψυχοθεραπεία (40 ώρες)
- Συστημική Προσέγγιση Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας (40 ώρες)
- Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές/ Δυσκολίες: Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις (6 ώρες)
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα: Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις (6 ώρες)
- Εφαρμογές Τεχνολογίας Πληροφορίας & Επικοινωνίας στη Συμβουλευτική και την Εκπαίδευση (6 ώρες)
- Συνθετική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία Ι, ΙΙ, ΙΙΙ & IV (62 ώρες)
Σεμινάρια που προσφέρθηκαν την περίοδο 2019-2021
- Ψυχοπαθολογία (32 ώρες)
- Αρχές Ψυχομετρίας και Ψυχομετρική Αξιολόγηση στη Συμβουλευτική Διαδικασία (37 ώρες)
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση (12 ώρες)
- Βασικές Αρχές Ψυχαναλυτικής Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας-Ψυχαναλυτική Συμβουλευτική/ Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους (28 ώρες)
- Γνωστική-Συμπεριφορική Συμβουλευτική: Αρχές & Τεχνικές (28 ώρες)
- Στήριξη Παιδιού & Ενήλικα στην Αρρώστια και το Θάνατο – Διαχείριση Πένθους & Τραυματικών Γεγονότων στο Σχολικό Περιβάλλον (28 ώρες)
- Εργαστήριο Εισαγωγής και Εφαρμογών στο Στατιστικό Πρόγραμμα SPSS (6 ώρες)
- Αναπτυξιακές Διαταραχές: Από τη Γνώση στη Συμβουλευτική Παρέμβαση (18 ώρες)
- Νοητική Καθυστέρηση / Αναπηρία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις & Εφαρμογές (6 ώρες)
- Συμβουλευτική στην Τοξικοεξάρτηση (14 ώρες)
- Εργαλεία και Μέθοδοι Παρέμβασης της Τραυματοθεραπείας (14 ώρες)
- Σωματική Ψυχοθεραπεία (14 ώρες)
- Η Υπαρξιακή Θεωρία και η Χρήση της στη Συμβουλευτική & την Ψυχοθεραπεία (28 ώρες)
- Συστημική Προσέγγιση Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας (28 ώρες)
- Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές/ Δυσκολίες: Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις (8 ώρες)
- Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα: Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις (6 ώρες)
- Εφαρμογές Τεχνολογίας Πληροφορίας & Επικοινωνίας στη Συμβουλευτική και την Εκπαίδευση (6 ώρες)
- Συνθετική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία (20 ώρες)
- Συμβουλευτική Ζευγαριού (6 ώρες)
- Συμβουλευτική Προσέγγιση των Προβλημάτων Εκφοβισμού / Θυματοποίησης (8 ώρες)
- Συμβουλευτική στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (6 ώρες)
- Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (6 ώρες)
- Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία σε άτομα που ακούνε φωνές (ψυχώσεις) (14 ώρες)
- Ειδικά Θέματα για Άτομα με Αισθητηριακά Προβλήματα (όρασης-ακοής) (12 ώρες)
- Εισαγωγή και Βασικές Πρακτικές της Αφηγηματικής Συμβουλευτικής / Ψυχοθεραπείας και Κοινοτικής Πρακτικής (14 ώρες)
Σεμινάρια που προσφέρθηκαν την περίοδο 2021-2023
- Ψυχοπαθολογία (24 ώρες)
- Αρχές Ψυχομετρίας και Ψυχομετρική Αξιολόγηση στη Συμβουλευτική Διαδικασία (24 ώρες)
- Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση (8 ώρες)
- Βασικές Αρχές Ψυχαναλυτικής Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας-Ψυχαναλυτική Συμβουλευτική/ Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους (20 ώρες)
- Γνωστική-Συμπεριφορική Συμβουλευτική: Αρχές & Τεχνικές (20 ώρες)
- Στήριξη Παιδιού & Ενήλικα στην Αρρώστια και το Θάνατο – Διαχείριση Πένθους & Τραυματικών Γεγονότων στο Σχολικό Περιβάλλον (20 ώρες)
- Νευροσυμβουλευτική και Αναπτυξιακές Διαταραχές: Από τη Γνώση στην Παρέμβαση (18 ώρες)
- Νοητική Καθυστέρηση / Αναπηρία: Σύγχρονες Προσεγγίσεις & Εφαρμογές (6 ώρες)
- Συμβουλευτική στην Τοξικοεξάρτηση (10 ώρες)
- Εργαλεία και Μέθοδοι Παρέμβασης της Τραυματοθεραπείας (10 ώρες)
- Η Υπαρξιακή Θεωρία και η Χρήση της στη Συμβουλευτική & την Ψυχοθεραπεία (20 ώρες)
- Συστημική Προσέγγιση Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας (20 ώρες)
- Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές/ Δυσκολίες: Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις (6 ώρες)
- Εφαρμογές Τεχνολογίας Πληροφορίας & Επικοινωνίας στη Συμβουλευτική και την Εκπαίδευση (12 ώρες)
- Συνθετική Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία (14 ώρες)
- Συμβουλευτική Ζευγαριού (6 ώρες)
- Συμβουλευτική Προσέγγιση των Προβλημάτων Εκφοβισμού / Θυματοποίησης (8 ώρες)
- Συμβουλευτική στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (6 ώρες)
- Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (6 ώρες)
- Συμβουλευτική / Ψυχοθεραπεία σε άτομα που ακούνε φωνές (ψυχώσεις) (10 ώρες)
- Εμπεριέχοντας τον πόνο και αντέχοντας την ματαίωση. Η σχεσιακή εμπειρία της μάθησης (16 ώρες)
- Εισαγωγή και Βασικές Πρακτικές της Αφηγηματικής Συμβουλευτικής / Ψυχοθεραπείας και Κοινοτικής Πρακτικής (10 ώρες)
- Άτομα με αναπηρία όρασης: Μια ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση (6 ώρες)
- Κωφά ή βαρήκοα άτομα: Πολιτισμικές, ψυχολογικές και εκπαιδευτικές διαστάσεις (6 ώρες)